Tuesday 2 August 2011

resepi muffin cip coklat

hari ni tetibe lak aku teringat pasal muffin cip coklat.. sedapnyer kalau dpt buatkan..aku pernah try, tapi aku x jadikan mffin aku jadikan kek.. sedap  la gak..haha.. puji sendiri..

aku amek resepi ni untuk share ngan semua orang, aku amek ni pun dlam buu resepi  yang ayah aku beli..
try la, seronok taw. disebabkan dah puasa, nanti leh la korang buat time raya, hidangkan sekali ngn kuih raya korang...

kat bwh ni aku ade sediakan resepi nyer

MUFFIN CIP COKLAT


Bahan-bahan ( lebih 20biji..ikut size cup )
·         250gm tepung
·         2 sudu teh baking powder
·         1/2 sudu teh soda bikarbonat
·         2 sudu besar serbuk koko
·         175gm gula
·         150gm coklat cip
·         250ml susu segar
·         90ml minyak
·         1 biji telur A
·         1 sudu teh esen vanilla


Cara-cara
  


gaul semua bahan kering dalam satu mangkuk.
2.     gaul bahan basah dalam mangkuk lain n masukkan campuran bahan kering tadi. gaul rata, masukkan coklat cip, gaul lagi.

3.     letak dalam papercup, tabur coklat cip lagi jika suka . bakar selama 20min.




resepi ni simple je...budak kecik pun leh buat klu ade mak dorang la..
semoga berjaya lah mencube resepi yang aku dah letak kat blog ni, cube taw, kalau x jadi, cube je lagi..


salam sayang
adek pipah ke???





No comments:

Post a Comment